miercuri, aprilie 16, 2008

Tramvaie!

Cu ce sa incep? Sa zic oare despre prostia care au facut-o? sau despre modernizarea orasului Oradea?. Eu zic sa incepem de jos. Asa deci, dupa ce am trecut printr-o modernizare a statiilor de tramvai anul trecut parca sau acus 2 ani, ne aflam din nou in fata innevitabilului, si anume stam cu statii de tramvai sparte. Ce s-a intamplat de am ajuns aici?, cine este responsabil?, intrebari care par fara raspuns. Eu incerc aici sa aduc o lumina diferita asupra mizeriei in care sunt statii si dc?, pentru ca sunt calator, am experienta 8 ani de tramvai si totusi in primul rand ca sunt oradean. Statii au fost atunci reparate pentru tramvaie zic ei modelul german berlinez, alea galbene in care se chinuie bunicile si matusele sa urce in ele, dar acum au preferat sa cumpere vrea 10 tramvaie autriaco vieneze, in schimbul a 2o de tramvaie germano berlineze. Care este diferenta, diferenta este ca cele 10 costa dublu, dar sunt pentru persoanele cu handicap, acuma nu mai urci in tramvai ci cobori in tramvai. Nu zic ca nu ar fi o chestie noua pentru orasul nostru, sa incercam sa ne ridicam la standardul european, dar totusi mentalitatea romanului, aia veche este mai bine mai multe si ieftine decat putine si scumpe, poate ca cu aceste tramvaie o sa observam o ridicare standardului vietii in Oradea, sau poate asistam la o noua tzeapa pe care municipalitatea oradea incearca sa o ofere oradenilor. Desi in randul oraselor din Romania, Oradea este fruntasa, in mai multe domenii, eu cred ca Oradea nu era inca pregatita pentru tramvaiele austriaco vieneze, dar acuma ca urmeaza sa vina, traim calvarul reparatiilor de strazii, de statii doar pentru cativa centimetrii.
Va doresc calatorie placuta cu tramvaiul, cel mai bun mijloc de transport in comun.

Ps. Revin cu poze

Niciun comentariu: